گلبهارملک
گلبهارملک
مسکن ملی

الزام دستگاه‌ها به بازگرداندن اراضی بلااستفاده برای طرح اقدام ملی مسکن

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی در جلسه شورای مسکن شهرستان کاشمر (قرارگاه اجرایی نهضت ملی مسکن) گفت: در چند سال اخیر به علت تورم و شرایط اقتصادی سودجویی و بورس‌بازی‌هایی در حوزه معاملات مسکن به وجود آمد که خانواده‌هایی نیز از این موضوع متاثر شدند. 

عبدالمجید نژادصفوی گفت: اکنون بستر‌های لازم فراهم شده و همه دستگاه‌ها از جمله بانک‌ها در تأمین شرایط مناسب و ارائه تسهیلات مورد نیاز برای طرح نهضت ملی مسکن مکلف شده‌اند.  بر این اساس در هر کجا که زمین ملی و دولتی مازاد وجود داشته باشد، باید در اختیار این طرح قرار گیرد.

وی افزود: بر اساس قانون تمام زمین‌هایی که در اختیار دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف گذاشته شد ولی تاکنون استفاده نشده است ، باید بازگردانده شود؛ بنابراین بهانه‌ای برای  شروع  نشدن خانه‌سازی به علت  نبود زمین ، وجود ندارد.

نژاد صفوی گفت: حتی اگر خود ما زمین نداشته باشیم در نهایت با مالکان خصوصی توافق و زمین‌های مورد نیاز را خریداری و تامین می‌کنیم.

وی افزود: علاوه بر همه واجدان شرایط که می‌توانند برای طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کنند؛ آقایان مجردی که سن بالای ۲۳ سال دارند نیز تا ۲۰ بهمن می‌توانند در این طرح ثبت نام کنند و در زمان تحویل واحد باید سند ازدواج خود را ارائه دهند.

نژاد صفوی بیان کرد: هر چند تمام شرایط برای خانه‌دار شدن افراد فراهم شده است، اما متقاضی باید آورده اولیه را حتما پرداخت کند ،  چرا که نمی‌خواهیم اتفاقی که در مسکن مهر افتاد و واحد‌های بدون متقاضی ساخته شد و دولت را با چالش مواجه و هزینه‌های سرسام‌آوری را تحمیل کرد، مجددا رخ دهد.

وی با بیان اینکه از تمام کسانی که در این طرح ثبت نام کردند و در مرحله پایش اطلاعات متقاضیان تایید شدند، درخواست داریم آورده اولیه خود را که ۴۰ میلیون تومان است، تکمیل کنند.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی افزود: سهم خراسان رضوی در طرح نهضت ملی مسکن طی ۲ سال اول ۲۰۰ هزار واحد بوده  است که تا دیروز بیش از ۲۰۳ هزار نفر برای آن ثبت نام کرده‌اند و بخشی از این متقاضیان را مجردان تشکیل می‌دهد.


گلبهار ملک را در اینستاگرام دنبال کنید


مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی عنوان کرد: از لحاظ تامین اراضی مسکونی هیچ مشکلی در شهرستان کاشمر وجود ندارد و تا ۱۰ سال آینده پیش‌بینی‌های لازم شده، اما مستثنیاتی هم وجود دارد که متعلق به مالکان است و باید تدابیر لازم در خصوص آن اتخاذ شود؛ حتی اگر کسی به صورت خودمالکی هم بخواهد مسکن بسازد، تسهیلات در اختیارش قرار خواهد گرفت.

وی گفت: هر چند سهمیه کاشمر در طرح نهضت ملی مسکن ۲ هزار واحد است اما تاکنون ۵ هزار متقاضی برای دریافت مسکن ثبت نام کرده‌اند که تا امروز ۲ هزار نفر از این عده واجد شرایط شناخته شده اند، اما هنوز تائید نهایی نشدند.

نژادصفوی افزود: باید بر اساس ظرفیتی که ثبت نام و تایید نهایی شده‌اند اراضی مورد نیاز را تامین کرد و در صورتی که کسانی که واجد شرایط هستند، مدارک و مستندات را برای تایید نهایی ارائه ندهند، مجبوریم بر اساس قانون آن‌ها را حذف کنیم.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *