گلبهارملک
گلبهارملک

دلیل پلمپ مشاور املاک‌‌ ها چیست؟

وزیر راه و شهرسازی از پلمب بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مشاوره املاک خبر داد. گویا علت پلمب مشاور املاک‌ ها تخلف و نداشتن مجوز بوده است.

«مهرداد بذرپاش» ضمن اشاره به جایگاه مسکن در قانون اساسی کشور،  بر رویکرد مردمی سازی در حوزه مسکن تاکید کرد و گفت: از ابزارهای مختلفی می‌توان برای کنترل بازار اجاره استفاده کرد و از آنجایی که حوزه مسکن تعرفه و قیمت‌گذاری مشخصی ندارد، چالش‌های متعددی در این زمینه بروز پیدا می‌کند.

وزیر راه و شهرسازی بیان داشت: پیش از این قانونی برای قیمتگذاری در این بخش نداشتیم، اما با مجلس در حال تنظیم یک قانون برای ساماندهی بازار قیمت مسکن هستیم. بذرپاش با اشاره به انجام بیش از ۳۰ هزار بازرسی از مشاور املاک در سطح کشور، از پلمب مشاور املاک متخلف و بدون مجوز به تعداد یش از ۲ هزار و ۵۰۰ واحد خبر داد.

هم اکنون ۱۶۳ هزار و ۹۰۷ بنگاه مشاور املاک، در سطح کشور فعال است که ۲۱ درصد از این تعداد مورد بازرسی قرار گرفته است و همانطور که بیان شد تعداد دستور پلمب تعدادی از مشاور املاک‌ ها صادر شد. همچنین میزان جرایم تعزیراتی و تشکیل پرونده برای  پلمب مشاور املاک شده به ۹۵ میلیارد تومان رسید.

خانه‌های خالی شناسایی می‌شوند

وی بر لزوم افزایش نظارت توسط نهادهای نظارتی مثل قوه قضاییه و همچنین قانونگذاری توسط قوه مقننه برای کنترل اجاره بها تاکید کرد و درباره شناسایی خانه‌های خالی، گفت: وزارت راه و شهرسازی با همکاری سازمان امور مالیاتی ساختاری برای شناسایی خانه‌های خالی تنظیم می‌کند که همکاری شهرداری‌ها و وزارت نیرو را نیز می‌طلبد.

وی ادامه داد: شناسایی و معرفی خانه‌های خالی باعث شده شهرهایی مثل پرند، پردیس، هشتگرد، بهارستان، گلبهار و صدرا کاهش قیمت را تجربه کنند. وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: طبق آمار بانک مرکزی و مرکز آمار، قیمت مسکن در کشور کاهشی شده است.

بذرپاش، ساخت مسکن در بافت‌های فرسوده را در اولویت برشمرد و گفت: این مناطق به دلیل داشتن خدمات شهری و روبنایی، هزینه ساخت پایین‌تری داشته و آسیب‌های شهرهای جدید از جمله مسائل هویتی را ندارند.

وی همچنین از هدفگذاری نوسازی ۱۵۰ هزار واحد در بافت فرسوده در مدت یک سال خبر داد و اظهار داشت: مشوق‌های مالی برای نوسازی واحدهای مستقر در بافت فرسوده در نظر گرفته شده و بسته ۱۹ بندی از جمله آن‌هاست که اجرای آن باعث رشد قابل توجه ساخت و ساز در بافت فرسوده در کل کشور شده است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تلاش شده تا نرخ سود تسهیلات بانکی برای نهضت ملی مسکن از ۲۳ درصد به ۱۸ درصد کاهش یابد، گفت: در شورای پول و اعتبار میزان تسهیلات مسکن را از ۳۵۰ میلیون به ۵۵۰ میلیون تومان افزایش دادیم.

بذرپاش با اشاره به اینکه با همکاری شورای پول و اعتبار وام اجاره مسکن را ۲.۵ برابر و وام خرید را به ۲ برابر افزایش دادیم، به الحاق زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن اشاره کرد و بیان داشت: به دنبال تکمیل و تحویل واحدهای مسکن مهر و تامین مالی مشارکتی با مردم در نهضت ملی مسکن هستیم.

منبع:تسنیم

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

نظر شما چیست؟

  1. mahdi.zafar
    mahdi.zafar ۱۴۰۲/۰۶/۲۸ پاسخ

    سلام مهندس ظفریاری میگوید وضعیت فعلی و آینده بازار مسکن در سال ۱۴۰۳ چگونه است ؟با رکود و کاهش فروش در هر بازاری ممکن است یک کاهش موقت ایجاد شود ولی مشکلات در آینده بیشتر میشود، همان طور که موج گرانی جهشی است و افزایش تقاضا میشود ، کاهش و رکود قیمتی نیز موج کاهش تقاضا میشود؟ نه مردم مسکن و خانه لازم دارند و تولید کنند مواد و مصالح و کارگران ونیروهای کار و سرمایه گذاران نیاز به سود و درآمد ثابت دارند و هرگونه رکود و زیان بازده سرمایه باعث افزایش قیمت های عجیب در اینده میشود و این جهش افزایش و کاهشی در بازار و این نوع اقتصادی که هر لحظه ثبات ندارد، فقط موجب خروج سرمایه گذاران و مشکلات در بخش تولید مسکن میشود، در نتیجه امسال نه ولی برای سال آینده موج افزایش اجاره بها با حداقل ۵۰ درصد تا ۲۰۰ درصد افزایش را در بازار اجاره بها مشاهد خواهیم کرد، چرا فعلا بازار اجاره هنوز تقاضا وجود دارد و هروز هم در حال افزایش است، البته مردم شهر های دیگر توان اجاره خانه در مراکز شهر ها رو ندارند و در حاشیه شهر ها رانده و ساکن شده اند، اولین شهر در ایران هم مشهد است ،برای نمونه که مراکز شهر مال خارجی ها که در آمدهای دلاری دارند شده است و مردم خود مشهد در اطراف شهر های توان پرداخت اجاره و حتی خرید ملک رو رو هم ندارند، برای شهر های تهران و سایر کلان شهرها هم این اتفاق می افتد ،حتی در بافت روستای باید مردم بروند با حقوق ۸ تا ۱۵ میلیونی که سالانه ۱۰ تا ۲۰ درصد افزایش دارد درحالی که تورم در ایران سالنه ۴۰ تا ۱۰۰ درصد در خدمات و خوراک و لوازم خانه و ماشین است ،در نهایت تا زمانی که سرمایه کلان ایرانیان و حتی خارجیان ساکن ایران وارد بازار تولید مسکن انبوه و تفکیک زمین انبوه نشود و مدیریت کلانی انجام نشود در مورد قیمت گذاری فروش و تولید و هدایت سرمایه مالی و شفافیت مالکیتها املاک همین داستان کمبود مسکن و عدم پاسخ به تقاضا وجو دارد و اولین پیامد افزایش قیمت خرید مسکن و پیامدهادوم ان گرانی و جهش اجاره بها است ،حالا این برای موارد مسکونی برای بحث تجاری هم افزایش هزینه و کاهش ارزش ریال موجب کاهش سرمایه های در گردش مغازه و عدم فروش مناسب و افزایش اجاربها مغازه و مالیات ارزش افزوه عجیب همه جانبه در نهایت عدم صرفه اقتصادی مغازه و تولیدی میشود و همین طور این تورم و کاهش ارزش ریال ۴۰ تا ۱۰۰ درصدی در بازار و اقتصاد باعث نابودی اقتصادی و عدم صرفه اقتصادی میشود و زندگی در ایران رو برای ۹۸درصد مردم که در آمدهای ریالی دارند ، زندگی برایشان جهنم و سخت میشود، چون دیگر توان خرید ندارند حتی نیازهای اولیه خود را مثل خوراک و مسکن ،ولی اون چند درصد قشری که در آمدهای دلاری دارند مثل مشاغل خاص و خارجی ها ایران برایشان بهشت زندگی است چون هروز محصولات برای انها ارزانتر و در امدهای و توان خریدشان چند برابر میشود و راحت می توانند و موجب تغییرات مهمی در اینده ایران شوند با قدرت اقتصادی و تولید نسل های جدید شوند فعلا جنگ اقتصادی در دنیا اولین جنگ بزرگ بین تمام کشورها دنیا است که در سکوت کامل انجام میشود.۱۴۰۲.۶.۲۸

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *