گلبهارملک
گلبهارملک
جمعیت شهرستان گلبهار

پیش بینی مرکز آمار ایران؛ جمعیت شهرستان گلبهار ۱۰۰ هزار نفر است

گلبهارملک | در تازه‌ترین پیش بینی مرکز آمار ایران از جمعیت شهرستان‌های کشور، جمعیت شهرستان گلبهار (گلبهار، گلمکان و روستاهای تابعه) به میزان ۱۰۰/۳ هزار نفر تخمین زده شده است.

به گزارش گلبهارملک به نقل از کلام تازه، بر اساس داده‌های اعلامی مرکز آمار، مجموع جمعیت شهری شهرستان گلبهار (دو شهر گلبهار و گلمکان) در سال ۱۴۰۰ تعداد ۷۵.۹ هزار نفر و مجموع جمعیت روستایی این شهرستان تعداد ۲۴.۴ هزار نفر اعلام شده است.

همچنین مرکز آمار پیش‌بینی کرده‌است که در سال ۱۴۰۰ تعداد ۳۱.۲ هزار خانوار در شهرستان گلبهار سکونت داشته‌اند که تعداد ۲۳.۶ هزار خانوار مربوط به مناطق شهری و تعداد ۷.۶ هزار خانوار مربوط به مناطق روستایی می‌باشد.


جدیدترین اخبار گلبهار را در “مجله گلبهارملک” بخوانید


گزارش کلام تازه از داده‌‌های مرکز آمار حاکی از این است که تعداد ۵۱.۳ هزار مرد و ۴۸.۹ هزار زن در سال ۱۴۰۰ ساکن شهرستان گلبهار بوده‌اند.

گفتنی است که این پیش بینی جمعیت در راستای عدم اجرای سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۴۰۰ و طبق مصوبه هیئت دولت (مربوط به خرداد ۹۹) صورت گرفته‌است که نتایج این پیش بینی شب گذشته منتشر شد.

مرکز آمار ایران اعلام کرده که برای پیش بینی جمعیت شهرستان‌های کشور، از نتایج سرشماری سال‌های ۹۰ و ۹۵، نرخ رشد جمعیت و نظرات کارشناسان خبره استان بهره برده است. /کلام تازه

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *