گلبهارملک
گلبهارملک

توسط رئیس جمهور؛ ١٢ پروژه عمرانی در شهر جدید گلبهار افتتاح و کلنگ زنی شد

گلبهارملک |  همزمان با افتتاح طرحهای عمرانی شهر‌های جدید در کشور که صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد ۱۰ پروژه عمرانی در شهر جدید گلبهار افتتاح شد.

به گزارش گلبهارملک و به نقل از کلام تازه؛ همزمان با مراسم افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ١٢٣ پروژه روبنایی و زیربنایی به ارزش ریالی بیش از ١۵ هزار و ٧٠٠ میلیارد ریال به صورت ویدیو کنفرانس و به دستور حسن روحانی ریاست جمهوری در شهرهای جدید کشور، ١٠ پروژه عمرانی شامل ۱۰۵۲ واحد مسکن، مجتمع فرهنگی، مذهبی و کتابخانه، احداث دبستان ۹ کلاسه در محله ۱۱، پارک موضوعی انرژی، زیرسازی و آسفالت معابر، احداث خیابان (آماده سازی و لکه گیری)، احداث و بهسازی پیاده رو ها، اجرای محوطه سازی، احداث و ساخت و بازسازی کانال‌ها و مسیر دوچرخه در شهر جدید گلبهار (بعنوان پایلوت استان خراسان رضوی) افتتاح و ٢ پروژه شامل ١۴١۵ واحد مسکن طرح اقدام ملی و پارک ٢ هکتاری محله گلشهر نیز کلنگ زنی شد.

در مراسم افتتاح و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های عمرانی شهر جدید گلبهار که باحضور جمعی از مسعولین کشوری و استانی همراه بود، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ضمن اشاره به اهمیت واحدهای مسکونی، گفت: ایجاد و ساخت واحد‌های مسکونی برای اقشار با درآمد متوسط و پایین در کشور، یکی از اهداف مهم اجرای این پروژه‌ها در شهر‌های جدید است.

حبیب الله طاهر خانی در ادامه افزود: برای افتتاح این پروژه‌ها در کل کشور ۱۵ هزار میلیارد ریال هزینه شده است که ۳ هزار میلیارد ریال مربوط به پروژه‌های عمرانی شهر گلبهار می باشد.


بیشتر بخوانید: معرفی شهر جدید گلبهار


وی اظهار داشت: یکی از وجوه متمایز و برجسته دولت تدبیر و امید، به ویژه در دوره وزیر کنونی راه و شهرسازی، علاوه بر تحویل مسکن مهر و ایجاد جریان مستمر ساخت مسکن، اهتمام به تکمیل خدمات روبنایی، زیربنایی و زیرساخت های اجتماعی برای سکونت پایدار بوده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پایان سخنان خود گفت: با ارایه این خدمات و با اهتمام همه همکاران در این مجموعه محیط شهرهای جدید محیط مناسبی برای شهروندان است و علاوه برساخت ‌و تحویل واحدهای مسکونی، صدها مدرسه و فضاهای ورزشی، مذهبی، درمانی، انتظامی و خدمات زیربنایی، تصفیه خانه فاضلاب و ایستگاه های پمپاژ ایجاد شده است.

در ادامه این مراسم هومن گریوانی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید گلبهار نیز ایراد سخنرانی نمود و اظهار داشت: برای دومین بار در دولت دوازدهم در برنامه ای با حضور ویدیوکنفرانسی رئیس جمهور و مقام عالی وزارت، در شهر گلبهار از ۱۰ پروژه عمرانی شامل ١٠۵٢ واحد مسکونی، پارک موضوعی انرژی، مدرسه، مجتمع فرهنگی و مذهبی و کتابخانه، مسیر دوچرخه سواری، ساخت خیابان و پیاده رو و … جمعا با اعتباری بالغ بر ۱۴۳ میلیارد تومان بهره برداری شد.


گلبهار ملک را در اینستاگرام دنبال کنید


وی در پایان افزود: عملیات اجرایی دو طرح دیگر شامل ساخت ١۴١۵ واحد مسکن طرح اقدام ملی مسکن و پارک محله گلشهر به مساحت ۲ هکتار در مجموع با اعتبار ۱۸۶ میلیارد تومان در شهر جدید گلبهار آغاز شده است.

قابل ذکر است رئیس جمهور در هشتادمین پویش ملی تدبیر و امید برای جهش تولید فرمان افتتاح رسمی طرح‌های ملی وزارت راه و شهرسازی را در سراسر کشور صادر کرد که طی آن ۵۱ هزار و ۲۳۰ واحد مسکونی شامل، ۲۸ هزار و ۵۱۸ واحد مسکونی، طرح اقدام ملی مسکن در قالب انبوه‌سازی، واگذاری گروهی زمین، مشارکت خصوصی و بازآفرینی شهری محلات هدف در کشور، ۲۲ هزار و ۷۱۲ واحد مسکونی مهر در سطح کشور، ۶۱ پروژه و شروع عملیات اجرایی ۶۲ طرح روبنایی و زیربنایی طرح اقدام ملی مسکن و مسکن مهر در شهرهای جدید کشور با اعتبار ۲۴ هزار و ۱۱۹ میلیارد تومان به افتتاح رسیدند.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *