گلبهارملک

معرفی شهر جدید گلبهار

معرفی گلبهار

3 شهریور 1399 15524 بازدید
گلبهارملک

معرفی شهر جدید گلبهار

گلبهارملک | شهر جدید گلبهار در ۳۵ کیلومتری شمال غربی شهر مشهد بعنوان یکی از شهرهای اقماری مشهد در محور مشهد – قوچان و در ۵ کیلومتری چناران واقع شده است. گلبهار با هدف جذب جمعیت سرریز مشهد احداث شد و اکنون تا حد زیادی به این مهم دست یافته است. آب و هوای مناسب، نزدیکی به مشهد و فرصت‌های استثنائی سرمایه‌گذاری که در گلبهار فراهم است، این شهر را به شهری ارزشمند و آینده دار تبدیل نموده است. با معرفی گلبهار ملک از شهر جدید گلبهار همراه باشید.


گلبهار از جنوب به سلسله جبال کوه‌های بینالود و از شمال به رشته کوه‌های هزار مسجد و کشف رود منتهی میشود و در همجواری گلمکان و چناران به سر می‌برد. همین امر باعث شده تا آب و هوای گلبهار، آب و هوای مطلوب و چهارفصلی باشد.

طرح جامع گلبهار با هدف جذب سرریز جمعیت شهر برای جمعیت ۲۰۰ هزار نفر و قابل توسعه تا ۴۰۰ هزار نفر در تاریخ ۷۲/۴/۷ به عنوان اولین مصوبه طرح جامع شهرهای جدید به تصویب شورای عالی شهرسازی ایران رسید.

پیشرفت چشمگیر گلبهار در سال‌های اخیر

در ادامه معرفی شهر جدید گلبهار توسط گلبهار ملک، بر پایه سر شماری عمومی نفوس و مسکن جمعیت شهر جدید گلبهار در سال ۱۳۸۵ معادل ۶۸۸۹ نفر بوده و در سال ۱۳۹۰  به ۱۲۶۱۳نفر رسیده که با افزایش جمعیت چشمگیر در سال ۱۳۹۵ جمعیت گلبهار به ۳۶.۸۷۷ نفر هم رسید.

این در حالیست که در سال ۱۳۹۷  سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی در مراسم تودیع و معارفه شهردار قدیم و جدید شهر گلبهار گفت: جمعیت این شهر از ۳۶ هزار نفر در سال ۱۳۹۵ به ۶۵ هزار نفر تا پایان سال ۱۳۹۷ رسیده است.

طبق آمار های غیر رسمی جمعیت شهر جدید گلبهار در سال ۱۳۹۹ از مرز ۱۰۰ هزار نفر عبور کرد.

سالجمعیتدرصد رشد
۱۳۸۵۶٬۸۸۹
۱۳۹۰۱۲٬۶۱۳۸۳.۱%+
۱۳۹۵۳۶٬۸۷۷۱۹۲.۴%+
منبع: مرکز آمار ایران

بروزرسانی (۲ خرداد ۱۴۰۱): در جدیدترین آمار اعلامی از سوی مرکز آمار ایران، جمعیت شهرستان گلبهار در سال ۱۴۰۰ تعداد ۱۰۰ هزارنفر پیش بینی شده است. متن کامل این خبر را اینجا بخوانید.

این پیشرفت جمعیتی، تاثیر بسزایی بر پیشرفت و توسعه‌ی شهری گلبهار گذاشته است. به گونه‌ای که در حال حاضر هر گوشه از شهر را مشاهده کنید، ساخت و سازهای گسترده‌ای را خواهید دید که امر توسعه‌ی گلبهار را سرعت بخشیده‌اند.

با افزایش جمعیت شهر، روزبه‌روز امکانات تکمیل‌تر شد و در حال حاضر مردم می‌توانند در این شهر همه‌ نیازهای اساسی خود را برطرف کنند‌. انواع شغل‌های مختلف از جمله مواد غذایی‌، مواد پروتئینی‌، گل‌فروشی‌، طلافروشی‌، پوشاک‌، داروخانه‌، میوه و سبزیجات و بسیاری دیگر از اصناف در این شهر وجود دارند؛ اما درعین‌حال با توجه به افزایش روزافزون جمعیت، هنوز هم شهر نیازمند ایجاد مشاغل گوناگون در بسیاری از زمینه‌ها است.

فرصت‌ها و امکانات شهر جدید گلبهار خراسان

در معرفی شهر جدید گلبهار می توان به این موضوع اشاره کرد که با توجه به افزایش روبه‌رشد جمعیت گلبهار، سرمایه‌گذاری در املاک گلبهار می‌تواند گزینه‌ مناسب و مطمئنی باشد‌. همچنین ایجاد کسب و کارهای جدید و خدماتی، می‌تواند بازدهی خوبی به همراه داشته باشد‌.

مراکز صنعتی

شهرک صنعتی چناران

مراکز و شهرک های صنعتی مختلفی در نزدیکی گلبهار قرار گرفته اند. همچنین خود شهر گلبهار دارای مرکز کارگاهی می باشد که واحدهای کارگاهی شهر در آن ناحیه در حالت فعالیت هستند. شهرک های صنعتی اطراف گلبهار به شهر زیر هستند:

  • شهرک صنعتی چناران :در فاصله ۵ کیلومتری شمال شهر گلبهار قرار دارد.
  • شهرک صنعتی فردوسی: که در فاصله ۳ کیلومتری جنوب شرقی شهر گلبهار قرار گرفته‌است.
  • شهرک صنعتی فن آوریهای برتر (کورده): در فاصله ۶ کیلومتری جنوب شهر گلبهار واقع شده‌است.
  • شهرک صنعتی طوس: شهرک صنعتی طوس بزرگترین شهرک صنعتی خراسان در فاصله ۱۵ کیلومتری جنوب شهر گلبهار واقع شده‌است

با افزایش جمعیت شهر، روزبه‌روز امکانات تکمیل‌تر شد و در حال حاضر مردم می‌توانند در این شهر همه‌ نیازهای اساسی خود را برطرف کنند‌. انواع شغل‌های مختلف از جمله مواد غذایی‌، مواد پروتئینی‌، گل‌فروشی‌، طلافروشی‌، پوشاک‌، داروخانه‌، میوه و سبزیجات و بسیاری دیگر از اصناف در این شهر وجود دارند؛ اما درعین‌حال با توجه به افزایش روزافزون جمعیت، هنوز هم شهر نیازمند ایجاد مشاغل گوناگون در بسیاری از زمینه‌ها است.

محلات شهر جدید گلبهار

در ادامه معرفی شهر جدید گلبهار توسط گلبهار ملک، به معرفی محلات این شهر می‌پردازیم. گلبهار دارای ۳۵ محله است که این محلات به خوبی در سطح شهر پراکنده شده اند و هر یک از آن‌ها با محوریت خاصی از کاربری طراحی شده اند. از محلات قدیمی گلبهار می توان به پرند، پردیس، اندیشه، خاوران و… نام برد. همچنین از محلاتی مثل فردوس، جنت، بهشت و… می توان به عنوان محلات جدید گلبهار ذکر شود. در ادامه تصویری از نقشه شهر جدید گلبهار همراه با تعیین محدوده محلات را مشاهده می‌کنید:

نقشه شهر گلبهار و محله ها
نقشه شهر گلبهار و محله ها

ما در گلبهار ملک، در تلاشیم تا شما را با تمامی محلات و قسمت های مختلف شهر جدید گلبهار آشنا کنیم. در همین خصوص می توانید به مجله گلبهارملک مراجعه کنید تا مطالب و عکس بیشتری از گلبهار ببینید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

نظر شما چیست؟

  1. Shirzay
    Shirzay ۱۴۰۱/۰۱/۲۱ پاسخ

    Salamun Alaykum. I am wanting to buy an apartment in the new shahrak Gulbahar. I am a muslim. I only have a New Zealand passport. Can I still purchase an apartment with my New Zealand passport and have formal ownership documents? Thank you
    ۰۰۶۴۲۱۰۲۶۴۷۷۳۹
    Shirzay Faqeeri
    Salam

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *