گلبهارملک
گلبهارملک

کوچ مشهدی ها به گلبهار در اثر افزایش نرخ اجاره‌بها

گلبهارملک | رئیس اتحادیه صنف مشاورین املاک مشهد گفت: پس از افزایش هزینه‌ اجاره‌بها در مناطق حاشیه‌شهر، تعدادی از شهروندان خصوصا اقشار کم‌درآمد و کارگر که متناسب با نوع کارشان در شهرک‌های صنعتی مشغول بودند، به دلیل مدیریت در حقوق و دستمزد پایین به شهر جدید گلبهار که هزینه اجاره‌بهایش در مقایسه با مشهد تفاوت بسیار فاحشی دارد، کوچ کرده‌اند.

به گزارش گلبهارملک به نقل از ایسنا طی چند سال اخیر، افزایش چشمگیر نرخ اجاره‌بها، موجب کوچ کردن تعداد زیادی از شهروندان و ساکنان شهر مشهد خصوصا اقشار کم‌درآمد به گلبهار شده است. عمده این افراد معتقدند نرخ‌های اجاره‌بها در مشهد سرسام‌آور بوده و گلبهار با وجود فاصله چندکیلومتری از مشهد، از لحاظ اقتصادی گزینه مناسب‌تری برای اقامت و سکونت‌گزینی محسوب می‌شود.


با تاریخ باستانی شهر جدید گلبهار آشنا شوید


در همین راستا محمد عیدی در خصوص تاثیر افزایش نرخ اجاره‌بها در مشهد، اظهار کرد: طی سال‌های اخیر، افزایش نرخ اجاره‌بها باعث شد مردم از متن شهر به حاشیه‌های شهر رفته و با قیمت‌های مناسب‌تری در سکونتگاه‌های موجود در حاشیه‌شهر مستقر شوند. پس از مدتی با به وجود آمدن چالش‌های اقتصادی و تاثیر آن‌ بر قیمت‌های داخلی، هزینه اجاره‌بها در حاشیه‌شهر نیز روند صعودی را در پیش گرفت و افزایش یافت.

وی افزود: پس از افزایش هزینه‌ اجاره‌بها در مناطق حاشیه‌شهر، تعدادی از شهروندان خصوصا اقشار کم‌درآمد و کارگر که متناسب با نوع کارشان در شهرک‌های صنعتی مشغول بودند، به دلیل مدیریت در حقوق و دستمزد پایین به شهر جدید گلبهار که تعداد زیادی واحد مسکونی خالی داشته و هزینه اجاره‌بهایش در مقایسه با مشهد تفاوت بسیار فاحشی دارد، کوچ کرده‌اند.


مهمترین اخبار حوزه املاک و اقتصاد را در اینستاگرام گلبهارملک دنبال کنید


رئیس اتحادیه صنف مشاورین املاک مشهد در ادامه گفت: مصوبه افزایش اجاره‌بها در مشهد حداکثر ۲۰ درصد معین شده و باتوجه به اطلاع‌رسانی‌ مستاجرین  مبنی بر تمدید قرارداد با لحاظ نمودن درصد اعلام شده و همچنین نظارت دستگاه‌های ذی‌ربط که از چند روز گذشته آغاز شده است، امیدواریم هم واحدهای صنفی املاک و هم مستاجران از مصوبه مذکور تمکین نمایند.

وی عنوان کرد: بازرسی و نظارت‌ها بر واحدهای صنفی به طور مستمر ادامه داشته و در صورت تخلف واحد صنفی و گزارشات مردمی برخورد قانونی صورت خواهد گرفت. خوشبختانه طی چند روز اخیر شکایت موثری مبنی بر تخلیه اجباری منزل از طرف موجرین نداشته‌ایم.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *