گلبهارملک
گلبهارملک

تابستان آینده در آزادراه مشهد چناران برانید!

گلبهارملک | معاون عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: تا پایان امسال یا حداکثر بهار سال آینده قطعه دوم آزادراه مشهد چناران تمام می شود و به بهره‌برداری می رسد.

اعتبار ۱۴۰۰ میلیاردی

به گزارش گلبهارملک به نقل از خراسان، معاون عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: آزادراه مشهد چناران به دو بخش اصلی تقسیم می‌شود، قطعه دوم که از نقطه تبادل یعنی تقاطع کنارگذر شمالی مشهد تا چناران است حتی آسفالت هم داشته و کارگاه پروژه به ‌طور کامل فعال است. خوشبختانه وزارت راه به تعهداتش عمل کرد و رابطه بین این وزارتخانه به‌عنوان کارفرما و آستان قدس به‌ عنوان شریک و پیمانکار پروژه‌ ترمیم شد.


برای مشاهده‌ی آگهی‌های مربوط به گلبهار اینجا کلیک کنید.


جواد خدایی افزود: با پیگیری‌های انجام‌ شده در سفر فروردین‌ ماه رئیس‌ جمهور به استان، اعتباری معادل ۱۴۰۰ میلیارد تومان برای اتمام این پروژه به ‌عنوان سهم آورده دولت به تصویب رسید و تخصیص پیدا کرد. با در نظر گرفتن سهم ۵۰ درصدی دولت و ۵۰ درصدی آستان قدس در این پروژه و اراده دولت، آستان قدس رضوی نیز معادل این مبلغ (۱۴۰۰ میلیارد تومان) برای تکمیل این آزادراه تأمین اعتبار می‌کند.

بنابراین اعتباری که برای این پروژه در نظر گرفته ‌شده است حداقل ۲۸۰۰ میلیارد تومان توسط دولت و آستان قدس رضوی است که طبیعتاً با این اعتبار پروژه به نتیجه مطلوبی خواهد رسید.

در نهایت خرداد ماه سال آینده

خدایی درباره برنامه زمانی بهره‌برداری آزادراه مشهد چناران نیز گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام ‌شده تا پایان امسال یا حداکثر بهار سال آینده قطعه دوم آزادراه مشهد- چناران تمام می شود و به بهره‌برداری می رسد. قطعه‌ای که به بهره‌برداری خواهد رسید نقطه تبادل یعنی تقاطع کنارگذر شمالی به آزادراه تا چناران است و تأمین اعتبار به‌ طور کامل برای اتمام این قطعه انجام‌ شده و دوستان نمی‌توانند بگویند که پول ‌نداریم و…

معاون عمرانی استانداری درباره تصرف حریم و تملک مسیر اجرای آزادراه مشهد چناران نیز گفت: هم اکنون بیش از ۷۱ حریم و مسیر اجرای آزادراه تملک شده است، علاوه بر حل تعارض با ورزشگاه ثامن تعارض با شرکت پدیده و دیگر معارضین نیز برطرف و تملک انجام‌ شده است. با ابلاغ اعتبارات مصوب سفر رئیس‌ جمهور عملیات اجرایی پروژه سرعت دوچندان خواهد گرفت.


گلبهارملک را در فضای مجازی دنبال کنید.


وی درباره قطعه ابتدایی این پروژه به مسافت ۵ کیلومتر که بنا بود شهرداری مشهد اجرا کند ، خاطرنشان کرد: اگر شهرداری مشهد با وزارت راه به توافق رسید که اجرا خواهد شد در غیر این صورت شهرداری در حریم وظیفه خود را اجرا کند و تفاوت این مسافت ۱٫۵ کیلومتر است که در خارج حریم شهر مشهد است که خود کارفرما انجام خواهد داد و بقیه در داخل حریم و به عهده شهرداری خواهد بود و ۱٫۵ کیلومتر از مجموع ۵۵ کیلومتر عددی نیست.

معاون استاندار افزود: هدف ‌گذاری انجام‌ شده برای قطعه اول تملک مسیر اجرای پروژه است که در ادامه مسیر اتصال تقاطع چهار سطحی آزادگان به آزادراه مشهد – چناران متصل خواهد شد و زیر بار ترافیکی ورودی‌های مشهد خواهد رفت./خراسان

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *